20110509

KESEMPURNAAN



mencari kesempurnaan.. manusia sentiasa mencari kesempurnaan,kesempurnaan dalam hidup.aku sendiri pn masih mencari kesempurnaan dalam hidup ini. tiada manusia yang ingin hidup dalam kesusahan. semua nye ingin kn kesempurnaan.

tetapi apabila difikirkn balik apakah kesempurnaan yg di ingin kn terlalu banyak.. adakah mampu utk seseorg itu mengecapi kesempurnaan dalam hidup.. semua itu tidak mustahil tetapi agk sukar..

apakah kesempurnaan yg diingin itu menjadi tanda tanya?? kalo diikut kn nafsu, semua yg ad di muka bumi ini kita inginkn.. apakah sebenarnya kesempurnaan ini.. ak sendiri masih tercari-cari maksud sebenar kesempurnaan...

sudah menjadi sifat manusia tidak pernah puas dgn ape yg telah diperolehi.. jd mampu kah manusia itu mengecapi kesempurnaan.. kesempurnaan individu bergantung kepada individu itu sendiri. apa yg dimaksudkn ialah ape yg individu itu mahu dan adakah semua nya telah dikecapi..

tuntasnya kesempurnaan bukan la sifat manusia, manusia cbe mencari kesempurnaan tetapi adakah mampu.. kite sebagai manusia tidak mampu mencapai kesempurnaan, tetapi ape yg mampu kite lakukan ialah buat sesuatu dgn terbaik. melakukan sesuatu yg membanggakan diri kita sendiri. sekurang-kurang nye adsesuatu yg boleh kita banggakn dgn diri sendiri....

2 ulasan:

  1. u rase u ckup sempurna x dr segi mental dan spiritualiti?

    BalasPadam
  2. x mungkin i perlukan sesorang utk sempurnakn hidup i

    BalasPadam